Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 50
2024
Brandt, M., Schumann, A., Bruckermann, T., Greving, H., Harms, U., & Kimmerle, J. (2024). Wie gelingt erfolgreicher Wissenstransfer in Citizen Science-Projekten? Transfer & Innovation, 2024(1), 89-102.
Düsing, K., Bruckermann, T., Greving, H., Thomas, J., van den Bogaert, V., Lewanzik, D., Schumann, A., Brandt, M., & Harms, U. (2024). Effects of explicitly communicating the research process using learning videos with authentic cases on scientific reasoning and epistemic beliefs. Postersitzung präsentiert bei 14th Conference of European Researchers in Didactics of Biology, Lyon, Frankreich.
Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Hagen, R., Kimmig, S. E., Brandt, M., & Kimmerle, J. (2024). I’m proud of my project! The influence of psychological ownership on pride in a Citizen Science project on wildlife ecology. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.23668/psycharchives.14144
Schumann, A., Greving, H., Bruckermann, T., Kimmerle, J., Harms, U., & Brandt, M. (2024). We want you! Recruitment strategies for the success of a citizen science project on urban wildlife ecology. Frontiers in Environmental Science, 12, Artikel 1258813. https://doi.org/10.3389/fenvs.2024.1258813
2023
Bruckermann, T., & Greving, H. (2023). Praxisbeitrag: Nutzungsdatenanalyse digitaler Medien in der evaluativen Wissenschaftskommunikationsforschung am Beispiel eines Bürgerwissenschaftsprojekts. In P. Niemann, V. van den Bogaert, & R. Ziegler (Hrsg.), Evaluationsmethoden der Wissenschaftskommunikation (S. 173-185). Springer VS Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-39582-7_11
Bruckermann, T., Greving, H., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Kimmig, S., Hagen, R., Brandt, M., & Harms, U. (2023). Scientific reasoning skills predict topic‐specific knowledge after participation in a citizen science project on urban wildlife ecology. Journal of Research in Science Teaching, 60(9), 1915-1941. https://doi.org/10.1002/tea.21835
Düsing, K., Bruckermann, T., Greving, H., Thomas, J., van den Bogaert, V., Lewanzik, D., Schumann, A., Brandt, M., & Harms, U. (2023). Effekte der expliziten Vermittlung des Forschungsprozesses auf wissenschaftliches Denken und Wissenschaftsverständnis – Ein VideT-Teilprojekt. In Herausforderung Zukunft: Tagungsband; Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBIO (S. 456-458) https://doi.org/10.25798/1vtp-8570
Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Hagen, R., Kimmig, S., Brandt, M., & Kimmerle, J. (2023). Attitudes toward Engagement in Citizen Science Increase Self-Related, Ecology-Related, and Motivation-Related Outcomes in an Urban Wildlife Project. BioScience, 73(3), 206–219. https://doi.org/10.1093/biosci/biad003
Greving, H., Bruckermann, T., & Kimmerle, J. (2023). Praxisbeitrag: Experimentelle Methoden in der evaluativen Wissenschaftskommunikationsforschung am Beispiel von Bürgerwissenschaftsprojekten. In P. Niemann, V. van den Bogaert, & R. Ziegler (Hrsg.), Evaluationsmethoden der Wissenschaftskommunikation (S. 305-317). Springer VS Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-39582-7_19
Henestrosa, A. L., Greving, H., & Kimmerle, J. (2023). Automated journalism: The effects of AI authorship and evaluative information on the perception of a science journalism article. Computers in human behavior, 138, Artikel 107445. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107445
2022
Bruckermann, T., & Greving, H. (2022). Fledermausschutz: Bürgerinnen und Bürger forschen mit. ti! Technologie-Informationen, 2022(2+3), 8. https://doi.org/10.60479/jjxa-5609
Bruckermann, T., Greving, H., Stillfried, M., Schumann, A., Brandt, M., & Harms, U. (2022). I’m fine with collecting data: Engagement profiles differ depending on scientific activities in an online community of a citizen science project. PLoS ONE, 17(10), Artikel e0275785. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0275785
Bruckermann, T., Greving, H., Schumann, A., Harms, U., & Brandt, M. (2022). Wie und warum beteiligen sich Bürger*innen an CS-Projekten? Und was lernen sie dabei?. Postersitzung präsentiert bei Citizen Science: gemeinsam Wissen schaffen?, Hannover, Deutschland.
Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Straka, T., Lewanzik, D., Voigt-Heucke, S., Marggraf, L., Lorenz, J., Brandt, M., Voigt, C. C., Harms, U., & Kimmerle, J. (2022). Improving attitudes and knowledge in a citizen science project about urban bat ecology. Ecology and Society, 27(2), Artikel 24. https://doi.org/10.5751/ES-13272-270224
2021
Bruckermann, T., & Greving, H. (2021). Increased knowledge generates more positive attitudes to science by Citizen Science participation: CS Track. Webpublikation oder Website https://cstrack.eu/format/reports/applying-knowledge-in-citizen-science-projects-generates-more-positive-attitudes-toward-science/index.html
Bruckermann, T., Greving, H., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Kimmig, S., Hagen, R., Brandt, M., & Harms, U. (2021). To know about science is to love it? Unraveling cause-effect relationships between knowledge and attitudes toward science in citizen science on urban wildlife ecology. Journal of Research in Science Teaching, 58(8), 1179-1202. https://doi.org/10.1002/tea.21697
Greving, H. (2021). Ich lese, was du fühlst: Wie Mails und Nachrichten unsere Emotionen verraten: wissens.blitz (217). Webpublikation oder Website http://www.wissensdialoge.de/emotionale_inhalte_in_texten
Greving, H. (2021). Mitgefühlt: Empathie fördert das Engagement für die Organisation: wissens.blitz (218). Webpublikation oder Website http://www.wissensdialoge.de/empathie_und_engagement
2020
Bruckermann, T., Greving, H., Stillfried, M., Börner, K., Schumann, A., Harms, U., & Brandt, M. (2020). Data collectors or analysts? Different engagement profiles in citizen science. Postersitzung präsentiert bei 3rd International ECSA Conference, Trieste, Italien.